Tuesday, May 10, 2011

MUST VISIT PLACE :)

hisy,apa punya tajuk entry sudah.teruk tak?actually,nak cerita pasala trip aku dekat TAMAN NEGARA KUALA TAHAN,PAHANG DARUL MAKMUR
first time pergi and sangat excited,ye lah 100% hutan kan?ranger taman negara kata,binatang-binatang yang ada akan merayau-rayau sesuka hati kat dalam tue,so rezeki lah kan kalau lalau dekat campsite korang,aicehh!semangat gila aku nak jadi SANTRY malam tue,ye lah nak jumpa binatang lah konon last-last kecundang jugak sebab travel hours yang hampir 14 jam,sangat penat...




aku bertindak sebagai tukang masak untuk trip kali ini,and thanks to AKAK MIERA BADRI sebab sudi lantik diri ini sebagai tukang masak,tak tahu lah aku masak sedap ke tak cuma ok lah kalau agak-agak untuk atasi rasa lapar.



sampai je NATIONAL PARK kami terus tidur and on the next day kami terus TREKKING,trek tak jauh and tak mencabar maybe sebab jalan tue dah ramai orang yang lalu kot.




RM 5 entrance untuk canopy walk yang terpanjang di dunia,first nak naik tue gaduh jugak lah rebut dengan cik abang because saya suruh dia jalan dulu,haha nak terkencing jugaklah.mana lah tahu,bila time aku nak naik je,benda tue tercabut ke?Ya Allah,macam-macam aku fikir,tapi Alhamdulillah dapt jugak lalu,last-last aku yang excited siap berenjut-enjut atas tue,over je..:)




berhenti kejap,dan semangat KEDAH pun memuncak,mat salleh yang ada kat situ pun pelik tengok benda alah niy.






kitorang nak sangat mandi-manda kat sungai kan? so last-last ENCIK FAHMI bawak lah kami-kami yang jakun niy mandi lubuk.see,excited kan? muka saya sangat happynya lah saya suka air.


then,malam tu kami tengok special documentary from NATIONAL PARK pukul 8.45,maybe sebab penat sangat hanya beberapa ornag je yang stay untuk tengok benda tue sampai habis.






then,next day pulak kami naik satu bot then menyusur ( ayat,untuk pelajar cemerlang Bahasa Melayu SPM 2009 ) sepanjang SUNGAI PAHANG,and kalau pergi national park,orang panggil rapid shooting ok?jangan lah pergi jumpa ranger cakap,ala nak naik yang bot-bot tue,memang tak lah,ok?and gambar-gambar ni adalah keexcitedan kami before that boat trip..hee~:)




on our way back singgah kejap kat perkampungan orang asli and the teach us macam mana nak nyalakan api without lighter or mancis,haha kata pun orang asli apa lah kau niy.





yeay!dah nyala..:)

oleh sebab tahap kritikal punya basah kan masa rapid shooting,time yang ada dekat kampung orang asli digunakan untuk jemur handphone-handphobe siapa yang masuk air lah kan?nasib baik phone saya dan cik abang sihat.




tengok cik abang pun taknak kalah,boleh ganti tok batin orang asli pasniy,and duduk je kat sini ok?




petang tue kami free,so saya dan kawan-kawan pergi cari souvenir untuk bawak balik.




excited je muka masing-masing naik bot bayar rm 0.50,haha..




kami pun buat lah cheers,fitness semua kan before pergi cari souvenir untuk bawak balik,eventhough aku tak balik pun Kajang.






comel je muka cik abang time niy ;)




bye NATIONAL PARK,KUALA TAHAN.ada rezeki kita jumpa lagi,yehaha,lupa-lupa.sebenarnya dalam perjalanan balik kitorang diberi peluang untuk singgah CAMERON HIGHLANDS,so share sikit apa we guys buat kat situ.









thanks guys for reading.

No comments:

Post a Comment